CARTCART
Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Amaniyat (Khawatir) امانيات (خواطر)

By: Ghabrah, Dr. Aman Nabih أمان نبيه الغبرةShare

Language: Arabic

Hardcover

خواطر د. أمان الغبرة، التي ضمنتها هذا الكتاب، هي أقرب ما تكون إلى بوحٍ خاصٍّ يجمعها مع القارئ، بوحٍ عملت جاهدةً أن يكون إيجابياً في ظلِّ الكثير من الإحباطات والعثرات.. وليس لأعمارنا هنا - صغرت أم كبرت - أي أهمية؛ فأعمارنا هي قسمتنا؛ لذلك سنبقى ما حيينا محاولين العيش بأفئدة بريئة كأفئدة الأطفال، متعطشين لكل ما هو جميل وجديد.. أمانيات .. كتاب ممتع وجميل.. نعيش بين ثناياه الحلم والحب.. والكلمة الطيبة.

«Aman's Hopes (Reflections)». This book has a collection of thoughts of Dr. Aman Nabih al-Ghubra. These whispers came from the heart and will reach the heart of the readers, inspiring kindness and empathy and intellectual and spiritual unity in a world immersed in materialism. Some thoughts came as a response to events, others to observations of social issues - in this way thoughts are conveyed to help set the compass in an era of too much information for our senses at once...so the book will help the reader stop and reflect, remain positive in times of loss and frustrations - keep the wonderment of the innocent hearts of children wishing for the beautiful and the new. This is a beautiful book, on premium coated pager, bordered, color illustrations and page designs, some photos. Great gift or gift yourself.

A Nice Gift Book

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:Ghabrah, Dr. Aman Nabih أمان نبيه الغبرة
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 224 pp, coated paper, color illustrations
Publisher:Dar al-Fikr, Beirut/Damascus,
Dimensions:14 x 20 cm
ISBN-13:9789933363048
Topic:Inspirational Thoughts and Reflections

وصف المنتج

أمانيات، جمع لهمسات أطلقتها الدكتورة أمان نبيه الغبرة، عبر صفحاتها على وسائل التواصل الاجتماعي، خرجت من القلب ووصلت لقلب جمهور من متابعيها، ما شجعنا على نشرها على شكل كتاب نأمل أن يكون لطيفاً يؤنس وحدة القارئ الفكرية والروحية، في عالم يغرق في الماديات.

بعض هذه الخواطر جاءت تعقيباً على أحداث حصلت، وأخرى على مشاكل اجتماعية نلاحظها يومياً، وهي بهذا تنقل ما يجول في خواطرنا، وتضبط البوصلة في عصر يحشد كل المعلومات لحواسنا مرة واحدة، ما يجعلنا نتوه لو لم نتوقف لحظات للتفكير والتأمل.. هذا الكتاب يقدم تلك اللحظات ليساعدنا في التغلب على التيه.

Amaniyat (Khawatir)  امانيات (خواطر)
US$12.95

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@jarirbooksusa.com
Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100