CARTCART
Menuمكتبة جرير
jarirbooksusa.com

Kanuz al-Islam: Rawa'i al-Fan كنوز الاسلام : روائع الفن

By: O'Kane, Bernard برنار أوكان / Tr: Nabulsi, Norma نورما نابلسيShare

Language: Arabic

Hardcover

كنوز الإسلام؛ روائع الفن في العالم الإسلامي

رفيق ينطوي على روعة من روعات الصور لأعظم فنون الإسلام وآثارها -من زخرفة البلاط المنمقة التي تضفي رونقاً على مجمعات المساجد في أصفهان في إيران، إلى الصفاء الذي يطغى على ضريح تاج محل في أغرا في الهند -ويضم أكثر من 170 صورة ملونة رائعة.

يعرض أمثلة عن أروع الحرف اليدوية، بدءاً من سحر زخرفة المخطوطات والمدوهرات الثمينة إلى عقد زينة المشغولات المعدنية، والمنسوجات والسيراميك (الخزف)، مع تعليق رائع ومثير للاهتمام حول استخدام الرموزية وعرض المعتقدات الكامنة.

يقدم لمحة تاريخية وثقافية تتوقف عند كل محطة انطلق منها الإسلام لتوسيع نطاقه عبر القارات والثقافات. ويرفع الستار عن التوحيد والتنوع في الفن والممارسات على حد سواء.

تغطية لا منازع لها لأعظم الإمبراطوريات والممالك الإسلامية في التاريخ، مع تسليط الضوء على المباني الجميلة، على غرار مسجد السليمية العثمانية في تركيا، والمواقع المذهلة على غرار مجمع قصر الحمراء في إسبانيا.

Translated to Arabic, «Treasures of Islam: Artistic Glories of the Muslim World» by Bernard O'Kane. This is an outstanding production with superb photographs of awe-inspiring architecture and exquisite metalwork, with accompanying text translated to Arabic by Norma Nabulsi.

select image to view/enlarge/scroll

Product Details
By:O'Kane, Bernard برنار أوكان / Tr: Nabulsi, Norma نورما نابلسي
Language:Arabic
Format:Hardcover
Pages: 223 pp, Color Photos, High Quality
Publisher:Academia, Beirut, 2008 Arabic Edition
Dimensions:26 x 31 cm
ISBN:9953375755
ISBN-13:9789953375755
Topic:Islamic Art and Architecture

More Information

Discover the grandeur of Islam in a vivid portrait of some of the greatest and most creative civilizations ever to have existed - a wide range of peoples and cultures all united spiritually by their adherence to Islam and its holy book. This important survey - which features outstanding production values, an oversized volume, a foil-trimmed cover, and special printing - celebrates the remarkable diversity of Muslim art, from beautiful textiles and peerless ceramics to awe-inspiring architecture and exquisite metalwork. With superb photography throughout, this guide marries the religion's artistic legacy with its rich history, travelling from the royal mosque at Isfahan to the beauty of Quranic illumination.

Kanuz al-Islam: Rawa'i al-Fan  كنوز الاسلام : روائع الفن
US$36.00
  Sale Price: US$25.20

Scroll To Top

Can't find what you need? Have questions?
Send an email: admin@jarirbooksusa.com
Or Call: 714-539-8100

Jarirbooksusa.com

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Children Books | Middle East & Islamic Books | Arabic Language Studies
Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

☎ 714-539-8100